Kompetencetræ

Kompetencetræ

Kommunikationskompetencer 

  • Vi giver hinanden konstruktiv feedback, som giver den enkelte en reel mulighed for at forbedre sig
  • Alle har ret og pligt til at meddele ledelsen, såfremt man har en formodning om forhold på tilbuddet, der bør undersøges nærmere.
  • Hylder den ligeværdige dialog til at skabe fælles udvikling og involvering.
  • Skaber dialog med forældrene og andre samarbejdspartnere omkring opgaver og processer


Læringskompetencer

  • Reflektere i forhold til egen faglig og personlig udvikling
  • Sikre en god kultur i brug af hjælpemidler
  • Mesterlære
  • Skabe ny viden af indsamlet data
  • Alle er indstillet på at lære og udvikle sig mest muligt, mens vi arbejder
  • Er åben for nye meninger og anderledes tænkning Relationskompetencer
  • Mentor for nye medarbejdere.
  • Indgå i anerkendende samarbejdsrelationer med kolleger og forældre.
  • Sikre et vist kendskab til de øvrige fløje og være i stand til at tage pædagogisk ansvar.
  • Indgå i omsorgsfulde og anerkendende relationer med børnene.

Organiseringskompetencer

  • Sikre trivslen for fløjens børnegruppe ved at planlægge, organisere og prioritere.
  • Udarbejde handleplaner og igangsætte dem.
  • Være i stand til, under anvisning, at vikariere i en anden fløj. Indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer.
  • Overblik over arbejdsplanen, kalender og fællesplanen.
  • Være i stand til selvstændigt at styre opgaveløsningen og planlægning
  • Ikt færdigheder ifht fløjens behov

Udviklingskompetencer  

  • Innoveativ med fokus på initiativer til nytænkning og udvikling med en effektiviseringsgevinst
  • Kreativitet, hvor der løbende kigges efter muligheder og alternativer
  • Tage selvstændig ledelse på opgaven og vedholdende i forhold til, at udviklingen bliver konkret og skaber resultater
  • Medindflydelse
  • All tager medansvar for medindflydelse og medbestemmelse indenfor arbejds-, personale-, samarbejds- og arbejdsmiljøforhold
  • Vi løser de opgaver som vi aftaler at løse og drøfter løbende forbedringstiltag

Resultatskompetencer

  • Vi arbejder hele tiden hen imod resultater af god kvalitet
  • Hvis du har brug for hjælp til at løse en opgave, gør du brug af dine kollegaer
  • Vi kender hinandens kompetencer, og ved hvem vi kan henvende os til
  • Løbende opkvalificering mht. viden, færdigheder og holdninger
  • Vi kvalitetssikrer vores efteruddannelser og kurser
  • Vi stiller aktivt egne kompetencer til rådighed for kollegaer
  • Alle handlinger er styret af tilstedeværende vilkår og af de målsætninger vi sammen har opstillet