Skip til hoved indholdet
Kompetencetræ
Kommunikationskompetencer
- Vi giver hinanden konstruktiv feedback, som giver den enkelte en reel mulighed for at forbedre sig
- Alle har ret og pligt til at meddele ledelsen, såfremt man har en formodning om forhold på tilbuddet, der bør undersøges nærmere.
- Hylder den ligeværdige dialog til at skabe fælles udvikling og involvering.
- Skaber dialog med forældrene og andre samarbejdspartnere omkring opgaver og processer
Læringskompetencer
- Reflektere i forhold til egen faglig og personlig udvikling
- Sikre en god kultur i brug af hjælpemidler
- Mesterlære
- Skabe ny viden af indsamlet data
- Alle er indstillet på at lære og udvikle sig mest muligt, mens vi arbejder
- Er åben for nye meninger og anderledes tænkning Relationskompetencer
- Mentor for nye medarbejdere.
- Indgå i anerkendende samarbejdsrelationer med kolleger og forældre.
- Sikre et vist kendskab til de øvrige fløje og være i stand til at tage pædagogisk ansvar.
- Indgå i omsorgsfulde og anerkendende relationer med børnene.
Organiseringskompetencer
- Sikre trivslen for fløjens børnegruppe ved at planlægge, organisere og prioritere.
- Udarbejde handleplaner og igangsætte dem.
- Være i stand til, under anvisning, at vikariere i en anden fløj. Indgå i tværfaglige samarbejdsrelationer.
- Overblik over arbejdsplanen, kalender og fællesplanen.
- Være i stand til selvstændigt at styre opgaveløsningen og planlægning
- Ikt færdigheder ifht fløjens behov
Udviklingskompetencer
- Innoveativ med fokus på initiativer til nytænkning og udvikling med en effektiviseringsgevinst
- Kreativitet, hvor der løbende kigges efter muligheder og alternativer
- Tage selvstændig ledelse på opgaven og vedholdende i forhold til, at udviklingen bliver konkret og skaber resultater
- Medindflydelse
- All tager medansvar for medindflydelse og medbestemmelse indenfor arbejds-, personale-, samarbejds- og arbejdsmiljøforhold
- Vi løser de opgaver som vi aftaler at løse og drøfter løbende forbedringstiltag
Resultatskompetencer
- Vi arbejder hele tiden hen imod resultater af god kvalitet
- Hvis du har brug for hjælp til at løse en opgave, gør du brug af dine kollegaer
- Vi kender hinandens kompetencer, og ved hvem vi kan henvende os til
- Løbende opkvalificering mht. viden, færdigheder og holdninger
- Vi kvalitetssikrer vores efteruddannelser og kurser
- Vi stiller aktivt egne kompetencer til rådighed for kollegaer
- Alle handlinger er styret af tilstedeværende vilkår og af de målsætninger vi sammen har opstillet