Organisation
Ledelse, sagsbehandlingstider
Ledelse, sagsbehandlingstider
Kommunen har en direktion på tre medlemmer, mens hele koncernledelsen tæller 11 medlemmer.
Her sidder koncerncheferne for fagsekretariaterne og stabene nemlig også med.
Kommunaldirektør
Lars Clement
E-mail:
lars.clement@skanderborg.dk
Tlf. 2148 0041
Direktør
Frederik Gammelgaard
E-mail:
frederik.gammelgaard@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7004
Direktør
Lone Vesterman Rasmussen
E-mail:
lone.rasmussen@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7003
Chef for Børn og Unge
Søren Buch
E-mail:
soren.buch@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7600
Chef for Sundhed, Omsorg og Handicap
Lis Kaastrup Jensen
E-mail:
lis.kaastrup@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7848
Chef for Arbejdsmarked og Social
Jørgen Erlandsen
E-mail:
joergen.erlandsen@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7501
Chef for Plan, Teknik og Miljø
Jonas Kroustrup
E-mail:
jonas.kroustrup@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7660
Chef for Byrådssekretariatet og HR
Henrik Rosenlund Knudsen
E-mail:
henrik.rosenlund.knudsen@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7005
Chef for Økonomi, Digitalisering og Indkøb
Jørn Prætorius
E-mail:
jorn.pretorius@skanderborg.dk
Tlf. 8794 7130
Vi er et stærkt og bæredygtigt arbejdsfællesskab, hvor vi fletter vores fagligheder sammen om den fælles kerneopgave.
For at nå dette – arbejder vi med afsæt i værdier – det vi kalder de 4 kulturforstærkere:
Fagsekretariatet Beskæftigelse og Sundhed løser opgaver inden for beskæftigelses- og socialområdet, integration, sundhedsfremme og forebyggelse.
Beskæftigelse og Sundheds hovedopgaver er
Fagsekretariatets organisation
Fagsekretariatet ledes af Koncernchef for beskæftigelse- og sundhed.
Fagsekretariatet består af følgende afdelinger:
Ungecenter drives i et samarbejde med Odder Kommune.
Fagsekretariatet Børn og Unge løser opgaver bredt inden for børne- og ungeområdet:
Se organisationsdiagram Børn og Unge
Ledelsen i Børn og Unge
E-mail: boern.og.unge@skanderborg.dk
Koncernchef for Børn og Unge
Vakant
Chef for skoler, klubber og specialtilbud
Torben Steen
Chef for dagtilbudsområdet
Charlotte Styver
Chef for Ledelsessekretariatet
Anni Hedegaard Kristoffersen
Chef for PPR
Hanne Melchiorsen
Chef for Sundhedstjenesten
Bodil Lauridsen
Chef for Myndighed og Foranstaltning
Dorte Petersen
Fagsekretariatet Teknik og Miljø løser opgaver bredt inden for teknik- og miljøområdet, inklusiv myndighedsområderne for vej, trafik, boliger, virksomheder, byggesager, kommunale bygninger, natur og miljø.
Koncernchef for Teknik og Miljø
Teknisk chef Jonas Kroustrup
E-mail: jonas.kroustrup@skanderborg.dk
Leder af Byggeri, Landskab og Miljø
Torben Lykke Nielsen
E-mail: torben.lykke.nielsen@skanderborg.dk
Leder af Kommunale bygninger
Lars Bak
E-mail: lars.bak@skanderborg.dk
Leder af Klima, Vand og Natur
Hans Brok-Brandi
E-mail: hans.brok-brandi@skanderborg.dk
Leder af Vej- og Trafik
Jens Peter Langballe Sørensen
E-mail: jens.peter.langballe.sorensen@skanderborg.dk
Chefkonsulent i sekretariatet - økonomi og administration
Brian Bødker
E-mail: brian.bodker@skanderborg.dk
Fagsekretariatet Ældre og Handicap løser opgaver vedrørende ældre borgere samt borgere med fysiske og psykiske handicap.
Sammen med plejedistrikterne på ældreområdet og tilbuddene på handicap og psykiatriområdet, ønsker vi at skabe de bedste rammer for borgerne.
Vi er organiseret med en koncernchef, en chef for myndighed, udvikling og administration samt tre afdelinger med hver deres leder.
De tre afdelinger er:
Organisering
Staben ledes af stabschef Bente Hornbæk.
Staben er organiseret omkring tre centre, der løser opgaver inden for hver deres fagområder:
Ansvarsområder
Staben er ansvarlig for planlægning og udvikling af Skanderborg Kommune inden for områderne:
Staben samarbejder med borgere, virksomheder og interessenter omkring udviklingen af områderne.
Staben er sparringspartner for kommunens politiske ledelse, direktion, kontraktholdere og fagsekretariater.
Byråds- og direktionssekretariatet tager sig blandt andet af de centrale opgaver inden for politisk betjening, betjening af direktionen samt eksterne nævn, syn og råd.
Hertil kommer en lang række andre opgaver som salg af grunde, kommunikation og juridisk rådgivning.
Tre teams
Hovedopgaver
Udvikling
Politikker
HR-stabens ledelse
Koncernchef for HR Runa Brøchner
Telefon: 8794 7100
E-mail runa.brøchner@skanderborg.dk
Lønchef Anette Mortensen
E-mail anette.mortensen@skanderborg.dk
Staben Økonomi, Innovation & IT har fokus på at sikre en optimal økonomistyring i den samlede organisation.
Den tager sig også af de overordnede processer vedrørende budgetlægning, budgetopfølgning, regnskab og økonomistyring.
Staben ledes af en økonomichef og har 6 teams:
Koncernchef for Økonomi, Innovation og IT
Jørn Prætorius
E-mail: jorn.pretorius@skanderborg.dk
Budget- og Analysechef
Eli Nørgaard
E-mail: eli.norgaard@skanderborg.dk
Finanschef
Niels Jørgen Ladefoged
E-mail:niels.ladefoged@skanderborg.dk
Chef for Styring og Budget
Jimmy Lemming
E-mail: jimmy.lemming@skanderborg.dk
Digitaliserings- og IT-chef
Anders Schøler Kollin
E-mail: anders.scholer.kollin@skanderborg.dk
Indkøbschef
Chris Jacobsen
E-mail: chris.jacobsen@skanderborg.dk
Leder af Kort og GIS
Mikael Leicht Danielsen
E-mail: mikael.leicht.danielsen@skanderborg.dk
Politikker
Der går højst to uger, før du får svar, når Skanderborg Kommune behandler din sag.
I nogle typer sager kan vi ikke nå at færdigbehandle din henvendelse inden for de to uger.
Det kan være, fordi vi mangler oplysninger eller andet i sagen.
I de tilfælde skriver vi til dig, hvornår din sag er færdigbehandlet, og du får endelig svar.
Ifølge forvaltningsloven skal der gives svar hurtigst muligt, og hvis der ikke kan gives fyldestgørende svar, gives et foreløbigt svar med oplysning om forventet tidspunkt for afgørelse.
Økonomiudvalget har fastsat en generel tidsfrist på 14 kalenderdage for besvarelse af henvendelser til kommunen.
Kommunen er forpligtet til - jf. Lov om retssikkerhed på det sociale område - at offentliggøre sagsbehandlingstider.
Vi har valgt at offentliggøre forventede, maksimale sagsbehandlingstider for alle henvendelsestyper.
Sagsbehandlingstiderne kan ses her fordelt på områder.
Tidsfristerne viser, hvor langt tid der højst må gå, før din sag er behandlet færdig.
Områder:
Sagsbehandlingstiderne er vejledende og forudsætter, at den nødvendige dokumentation er til stede
Førtidspension søgt på det foreliggende grundlag (§17 stk. 2) – sagsbehandlingstid er 3 mdr. fra sagen har været på rehabiliteringsmøde.
Seniorpension (§26a) – sagsbehandlingstid er 6 mdr. fra ansøgningsskema er udfyldt, underskrevet og afleveret til Kommunen, Beskæftigelse og Sundhed.
Sagsbehandlingsfrister for behandlingen af afgørelser, som Ankestyrelsen har hjemvist:
De sagsbehandlingsfrister, som kommunalbestyrelsen fastsætter for behandlingen af sager efter lov om social service, jf. retssikkerhedslovens § 3, stk. 2, gælder også ved kommunalbestyrelsens behandling af afgørelser efter serviceloven, der er hjemvist af Ankestyrelsen. Fristen regnes fra modtagelsen af Ankestyrelsens afgørelse. Med modtagelse menes, når sagen er blevet tilgængelig for kommunen.
(De nævnte §§ henviser til Lov om social service)
Tilladelse til anvendelse af professionelt fyrværkeri. Fyrværkeriloven:
10 arbejdsdage.